Druk, druk, druk (in de positieve zin van het woord)

In mijn ervaring zijn de mensen die in business development slagen niet per se degenen die het beste er in zijn. Zij zijn degenen die het drukste ermee bezig zijn. Ze zijn niet de mensen met de beste vaardigheden. Zij zijn de mensen die er continu mee bezig zijn. Als eerder heb ik een artikel geschreven over hoe je continu bezig kunt zijn met business development.

Ik wil graag dat je even een kleine oefening voor mij doet. Nu. Het is echt eenvoudig. Het duurt slechts 2 minuten.

Schrijf eerst op wat je top 3 bronnen van nieuwe klanten zijn. Het kunnen referrals zijn, je website, netwerken, het geven van presentaties – wat dan ook. Schrijf vervolgens voor elk van deze methoden op wanneer je voor het laatst iets hebt gedaan, wat het ook is. De laatste keer dat je ging netwerken, dat je een artikel voor je website schreef, dat je om een ​​verwijzing vroeg, etc.

Als het niet in de laatste paar dagen is geweest, dan is de kans groot dat je niet druk genoeg bent met business development. In mijn ervaring zijn de mensen die de meeste handel uit netwerken krijgen niet degenen die het beste er in zijn, in de technische zin. Zij zijn de mensen die dit het meeste doen.

Wie zijn de mensen die de meeste klanten krijgen van seminars? De mensen die het meest naar seminars gaan.

Wie zijn de mensen die de meeste klanten krijgen uit verwijzingen? De mensen die er het meest om vragen.

Wie zijn de mensen die de meeste handel krijgen uit hun website? Je begrijpt me nu wel.

Dus vraag je serieus af: hoe druk ben je met business development?

Ik zie veel te veel mensen “wachten” totdat ze iets in hun schoot geworpen krijgen. Ze doen een beetje aan netwerken, spreken met een paar mensen, sturen een paar emails. En dan wachten ze.

Maar wacht niet. Als je niet bezig bent met iets wat waarde toevoegt aan jouw bedrijf, doe dan iets.

Ik merkte dat ik zelf onlangs wachtte. Ik heb een paar artikelen op het internet gelezen over hoe je klanten online binnenhaalt en dacht bij mezelf: “Dat moet ik beter kunnen doen.”

Maar natuurlijk, wat ik mezelf had moeten afvragen (en gelukkig deed ik dit uiteindelijk) was: “Waarom heb ik het niet beter gedaan?”. Waarom ga ik niet aan de slag en schrijf en publiceer ik nog betere artikelen om vervolgens meer websitebezoekers aan te trekken. In plaats van te kijken naar hoe anderen hierin slagen en te denken dat je dit beter ZOU KUNNEN doen, ga erop uit en DOE het beter.

Druk, druk, druk.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *