Wat doet een business development manager?

Een Business Development Manager weet technologische voorsprong te vertalen naar klantenvoordelen. De marktfocus wordt nauw in de gaten gehouden en de Business Development Manager is in deze marktsegmenten een waardevolle sparringpartner en vormt daarnaast een succesvolle spil tussen Marketing, Sales en Research. Primaire focus van de Business Development Manager is de klant en de markt en hij moet daarin intern aansluiting houden bij de organisatie. Concrete taken van de Business Development Manager zijn onder andere:

  • Visie uitwerken en een salesplan opstellen
  • Analyseren van markt –en businessproposities
  • Definiëren van prijsmodellen
  • Nieuwe markten selecteren
  • Opzetten van en leiding geven aan het Business Development Team
  • Inhoudelijke ondersteuning van de Salesafdeling bij verkoop in nieuwe markten
  • Contact onderhouden met business partners om nieuwe opdrachten te generen
  • Opbouwen van eigen klantenportfolio door middel van acquisitie
  • Opzetten van partnerships om op een soepele, snelle en succesvolle manier een nieuwe markt te kunnen betreden
  • Coachen van Sales Medewerkers
  • Opbouwen van een volwaardige markt die zelfstandig kan groeien

Carter Business Development Services kan jouw ICT bedrijf helpen door specifieke diensten op dit gebied te leveren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *