Klantwaarde, groei en differentiatie creëren door middel van agile praktijken

agileDegene die de grootste waarde voor de klant levert wint. Agile praktijken kunnen jou helpen om je op klantwaarde te richten. Klantwaarde moet alles doordringen wat het bedrijf doet en moet het hoogste doel van het bedrijf worden. Tenzij je begrijpt wat waarde voor jouw klanten creëert en wat hen helpt waarde te creëren voor hun klanten, kun je geen doorbraak, spel-veranderende waarde leveren.

Leiders, degenen die aan de top van de voedselketen blijven, erkennen dat snel groei, innovatie en klantwaarde leveren duurzaam moet zijn. Agile is een continu proces dat de dingen prioriteert die klantwaarde creëert en dingen elimineert die dat niet doen. Deze benadering elimineert, indien goed gemanaged, initiatieven die weinig of zelfs negatieve marketing en sales ROI creëren. Het resultaat is dat de organisatie haar tijd duurzaam kan investeren in de projecten die echte waarde creëren.

Aan de slag gaan is vrij eenvoudig. Alvorens te beslissen om iets te doen, zou iedereen in de gehele organisatie vijf eenvoudige vragen moeten stellen en beantwoorden:

  • Zal wat wij voorstellen onze klanten in staat stellen om een wezenlijk verschil te maken in het vermogen van de klant om financiële en strategische doelen te bereiken?
  • Zal het onze klanten helpen de waarde, geloofwaardigheid en de levensvatbaarheid van hun merk te verhogen?
  • Zal het onze klanten helpen een aanzienlijk concurrentievoordeel te verkrijgen?
  • Zal het een paar van onze klanten helpen of allemaal?
  • Wat kunnen we in de komende vier tot zes weken doen om met deze inspanning verder te gaan en te valideren of het echt waarde voor klanten zal creëren?

Als je deze fundamentele vragen in de besluiten van de mensen in jouw bedrijf die ze dag in dag uit nemen kan inboezemen, dan zal jouw vermogen om baanbrekende klantwaarde te creëren zonder jouw teams te ver te pushen drastisch toenemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *