LinkedIn is een zeer interessant kanaal voor zelfstandige ondernemers. Waarom LinkedIn marketing zo interessant is? Omdat LinkedIn een platform speciaal voor zakelijke gebruikers is! Dat maakt het mogelijk om je doelgroep zeer eenvoudig te targeten. Je kunt je bijvoorbeeld specifiek op mensen met een specifieke functie richten. Wil jij nieuwe klanten werven via LinkedIn? Wij geven je een aantal handige tips!
Zorg dat je profiel er goed uitziet
Voordat je met LinkedIn marketing aan de slag kunt gaan, is het belangrijk dat je profiel er goed uitziet. Zorg voor een professionele foto en vul je profiel volledig in. Je profiel moet een goed beeld geven van jouw ervaring en vaardigheden. Zo weten potentiƫle klanten direct wat jij ze te bieden hebt. Controleer je profiel ook goed op grammatica- en spelfouten. Dit kan er namelijk ten koste gaan van de professionele uitstraling.
Plaats regelmatig interessante posts
Wil je dat potentiƫle klanten jouw profiel tegenkomen en ook in de gaten blijven houden? Dan is het belangrijk om regelmatig interessante posts te delen. Denk bijvoorbeeld aan tips, blogartikelen en nieuwe inzichten. Zorg er wel voor dat de posts ook daadwerkelijk relevant zijn, want anders kan jouw doelgroep juist interesse verliezen. Uiteraard moeten je posts ook professioneel zijn, en mogen ook deze dus geen spelfouten of grammaticale fouten bevatten.
Zorg dat je actief blijft
Als onderdeel van LinkedIn marketing is het ook van belang om actief te blijven op het platform. Hoe actiever je bent, hoe meer connecties je via het platform kunt verkrijgen. Om die reden is het geen slecht idee om deel te nemen aan actuele en relevante discussies. Indien je veel kennis van een specifiek onderwerp hebt, kun je laten blijken dat je een autoriteit binnen je branche bent. Het kan daarom zeer interessant zijn om lid te worden van LinkedIn-groepen die relevant zijn voor jouw bedrijf.
Maak LinkedIn-advertenties aan
Het is in LinkedIn ook mogelijk om betaalde advertenties aan te maken. Het voordeel daarvan is dat je heel gericht kunt adverteren. Je kunt je bijvoorbeeld specifiek op managers richten. Maar ook kun je targeten op basis van een branche of locatie. Wil je jouw advertenties zo goed mogelijk instellen? Dan kun je het best de hulp inroepen van een specialist als social media bureau GoFain. Een specialist kan je volledig ontzorgen bij je LinkedIn marketing. Zo heb je hier zelf helemaal geen omkijken naar en ben je verzekerd van professionele posts en advertenties.